03 Sep
03Sep

ראשית, כדאי להפריד בין "אנחנו" כאן בגוף הפיזי ובין הנשמה, וצריך להתייחס גם לחיבור בין השתיים.

הגוף הפיזי אינו זוכר. אבל הנשמה מודעת וזוכרת. ולנו, כחיבור בין גוף ונשמה, יש את האפשרות לגשת לזיכרונות האלו במידת הצורך.

הסיבה העיקרית שבגללה לא זוכרים באופן מודע חוויות מגלגול קודם, היא שלרוב אין לנו צורך בכך, כל מה שלא קשור לייעוד שלנו בגלגול הזה, פשוט אינו רלוונטי. לפעמים נוכל להיזכר בכמה חוויות משמעותיות מחיים קודמים במידה והזיכרונות האלו עשויים להביא לנו תועלת בחיים האלו.

סיבה נוספת, ואולי החשובה יותר, שאנחנו לא זוכרים כדי שנוכל ללמוד ולהתפתח עם כמה שפחות הפרעות.

מכירים את המשל על הכוס שצריכה להתרוקן כדי שאפשר יהיה למלא אותה שוב? אז על אותו משקל. רק שהחוויות והידע שצברנו בגלגול קודם לא נעלמים, הם מאוחסנים ושמורים במה שנקרא "הספריה האקשית" ואפשר לגשת אל המידע במידת הצורך.


אז מדוע בכל זאת יש אנשים שזוכרים גלגולים קודמים?

אכן יש אנשים שזוכרים או נזכרים באופן ספונטני בגלגול קודם, ואני חושבת שצריך גם כאן להפריד בין סוגי ההיזכרות השונים.

זיכרונות ילדות

יש ילדים שזוכרים ויכולים לספר על גלגול קודם, בדרך כלל עם מידע מאוד מפורט שלפעמים אפילו ניתן לאמת אותו. הסיבה לכך היא שילדים עדיין מחוברים מאוד להוויה של הנשמה, עדיין אין להם שנים רבות של חוויה בגוף הפיזי הנוכחי, פחות חוויות וזיכרונות שצברו כאן וגם פחות התניות חברתיות שמנחות אותם להאמין במה שהחברה מאמינה.

לרוב הזיכרונות האלו יתפוגגו עד גיל שש, וחלק גדול מהילדים בכלל לא יזכרו שהם זכרו. אולי הם יזכרו ששיחקו איזה משחק מוזר בילדות, או שההורים שלהם יזכרו שהם נהגו לומר דברים יוצאי דופן או להעמיד פנים שהם דמות כזאת או אחרת, אבל הזיכרון פשוט יתפוגג מהסיבה הפשוטה שאין בו צורך.


היזכרות ספונטנית בחוויות מגלגול קודם

סוג  נוסף של היזכרות, שהוא הרצוי יותר עבורנו, זאת הזכרות ספונטנית במידע וידע שיכולים להיות לתועלת עבור הצמיחה הרוחנית שלנו. אנחנו נהיה מופתעים כשנזכר בכך, אבל גם נרגיש מאוד מקורקעים, לא נפחד  ובעיקר נרגיש שזה היה שם כל הזמן ופתאום זה עלה לקדמת הבמה, ושבעצם לא באמת שכחנו. זאת לא תהיה חוויה טראומטית בכלל, להפך, אנחנו נרגיש שבעקבות הידע שנזכרנו בו אנחנו מבינים את עצמנו יותר טוב עכשיו. התחושה תהיה שמצאנו את החתיכה החסרה בפזל. ממש נרגיש "קליק" כשמשהו פנימי מתחבר.

הזכרות ספונטנית נוספת יכולה להתרחש באמצעות סמים משני תודעה, הזכרות מהסוג הזה היא פחות רצויה מאחר והיא לא מתרחשת כדי ללמד אותנו משהו, אלא פשוט משום ששער תודעתי נפתח על ידי עזרים חיצוניים והייתה גישה לידע. חלק גדול מהידע הזה עשוי להיות ממש לא רלוונטי עבורנו ואף להפריע.


היזכרות באמצעות שחזור גלגולים

היזכרות מהסוג הזה היא מכוונת מטרה, היא לא נעשית אך ורק לשם הסקרנות, אלא ככלי עזר לאדם שחווה אותה. שחזור גלגולים בדמיון מודרך הוא כלי שיכול לאפשר היזכרות  בגלגול קודם וגם גילוי והבנה כיצד אירועים מגלגולים קודמים משפיעים עלינו עד היום. שחזור גלגולים הוא מסע פנימה שמעורר תובנות ומלמד אותנו על מסע הנשמה שלנו ועל המסלול הקרמתי בו אנחנו נמצאים. שחזור גלגולים הוא כלי שמאפשר לנו לנסות ולפתור בעיות שאנחנו סוחבים איתנו מחיים קודמים. 


לאחר שקראתם את הפוסט - מה דעתכם?
הייתם רוצים להיזכר בחיים קודמים?

מוזמנים לשתף בסיפורים אישיים על חיים קודמים בהמשך העמוד למטה - בתגובות.


מידע נוסף על טיפול בשחזור גלגולים תוכלו למצוא כאן


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.