02 Sep
02Sep

אינטואיציה היא מה שאנחנו נוהגים לכנות "תחושת בטן".  לפי המילון אינטואיציה היא תחושה של ידיעה ללא הסבר למקורה.

אלברט איינשטיין אמר שהאינטואיציה היא מתנה קדושה ואני מאוד מחברת לזה. גם אני חושבת שהאינטואיציה  היא מתנה, יכולת נפלאה שנמצאת בכל אחת ואחד מאיתנו.

בחוויה האישית שלי, הקול הפנימי – האינטואיציה, היא חוש נוסף שאני משתמשת בו מידי יום, חוש שעוזר לי להבין את הסביבה שלי, להתנהל בה, לקבל החלטות ולשמור על עצמי.


מערכת יחסים

כדי להתחבר אל האינטואיציה חשוב להבין שמדובר במערכת יחסים. וכמו כל מערכת יחסים גם אותה צריך לטפח, לחזר, להשקיע, לבנות אמון ורק אז תוכלו לצאת ביחד למסעות מרגשים. האינטואיציה מדברת אל מי שמקשיב.


שיחות עם האני העליון

"האינטואיציה היא לחישתה של הנשמה" כך אמר המורה והפילוסוף ההודי ג'ידו קרישנמורטי.

האינטואיציה היא החלק בתוכנו שמודע כל הזמן לצד הפחות מוחשי של החיים. האינטואיציה עוזרת לנו לעשות את החיבור שבין גוף, נפש ונשמה. האינטואיציה מחוברת לידע קדום, לספרייה הקוסמית, יש לה יכולת לחוש ולראות את המציאות בדרכים שנסתרות עבורנו, וזה מה שהופך אותה למדריכה ובת לוויה כל כך חשובה ונפלאה. הקשבה לקול הפנימי מאפשרת לנו לצעוד במסלול הנכון להגשמה, שזאת מהותה של הנשמה.


הקשבה פנימית ככלי לפיתוח האינטואיציה

כדי לפתח את האינטואיציה ולהיעזר בה מידי יום, כמו בכל אחד מהחושים, צריך לפתח את יכולת ההקשבה הפנימית, וכך תעשו זאת: מידי בוקר תשאלו את עצמכם כיצד אתם מרגישים היום? כיצד אני מרגיש/ה? כדי ליצור מחויבות כדאי לכתוב במילה אחת או במשפט קצר מה מרגישים. כדאי לציין גם את התאריך. בעצם הכתיבה אתם מתחייבים לתהליך. 

במעקב אחר תאריכים תוכלו בהמשך לגלות דפוסים או לשים לב שביום מסוים חשתם התלהבות גדולה בבוקר, כביכול ללא סיבה, אבל בהמשך תגלו שבאותו יום ממש אהבת חייכם (שטרם פגשתם) התחילה עבודה חדשה במשרד הסמוך למקום עבודתכם. בהמשך אולי תגלו שהיו תחושות נוספות ביום בו נפגשתם לראשונה במעלית. וכן הלאה. התרגיל הזה נועד להרגיל אתכם לפעולת ההקשבה, וגם לחזק אתכם בתהליך כשתמצאו הקשרים בין תחושות הבטן ודברים שהתרחשו במציאות.


תהיו מוכנים לטעות

אנשים שחוששים מטעויות ומחפשים את המסלול הבטוח, בדרך כלל יקבלו החלטות על סמך נתונים יבשים. זאת לא הדרך להתחבר לאינטואיציה. מי שרוצה להתחבר לאינטואיציה צריך לאפשר לה להדריך ולהוביל אותו. 

כשמקשיבים לקול הפנימי צריך לשחרר את קול ההיגיון. זה לא אומר שעליכם לנהוג בפזיזות או לעשות משהו שיסכן אתכם, ממש לא. זה גם לא אומר שאתם צריכים להתעלם לחלוטין מכל אותם נתונים יבשים, אבל בתהליך קבלת ההחלטות שלכם תשאירו מקום לקול הפנימי, לתחושת בטן.


תהיו מוכנים לא לדעת

כדי ללמוד לקרוא את תחושות הבטן שלכם עליכם לשחרר אחיזה בידיעה מוחלטת וודאית. למשל, אם הייתה לכם תחושת בטן לא לסמוך על אדם מסוים, או לא לקבל הצעת עבודה, לוותר על שכירת או רכישת דירה כביכול ללא סיבה, אלא רק על סמך אותה תחושת בטן ערטילאית, אותו כיווץ או מערבולת שמאותתים שמשהו אינו כשורה. אם תקשיבו לקול הזה, תתרחקו מאותו אדם שגרם לכם להרגיש לא בנוח, תוותרו על המשרה הנחשקת ועל אותה הדירה, ייתכן מאוד שלעולם לא  תדעו מה היה קורה, לא תקבלו אישור לכך שתחושת הבטן שלכם הייתה נכונה.  לפעמים את האישור לכך שהייתם צריכים לסמוך על תושת הבטן – תקבלו רק אם תלכו נגדה ותגלו למה הייתה לכם תחושה לא טובה.

בעצם, מדובר באמון, כמו שכתבתי לפני כן. וגם באמונה, אמונה בעצמכם, שאתם יודעים מה טוב עבורכם, שאתם יכולים לחוש את מה שאינו נראה.

את הביטחון באינטואיציה תרכשו דרך הצלחות, כשתקשיבו לקול שמעודד אתכם ותראו שתחושת הבטן צדקה, הלכתם בעקבותיה והבחירה התגלתה כנכונה. לכן כדאי להיעזר באינטואיציה לא רק ככלי שמגן ושומר עליכם, אלא גם כמצפן שיכול לכוון אתכם לדרך הנכונה.


בהצלחה!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.