16 Mar
16Mar

אמנם המסרים כאן נכתבו בחודש מרץ 2020, אך הם על-זמניים ונכונים בכל עת של תנודה קולקטיבית.

שאלו אותי לא מעט אם יש לי מסר על הקורונה, אם אני יכולה לבדוק בקלפים ובתקשור לאן זה הולך. התשובה הפשוטה היא שאני לא יכולה לחזות את העתיד, אבל כן יש לי לא מעט מה להגיד בנושא, לכן החלטתי לכתוב כאן לטובת מי שירצו לקרוא על התקופה שאנחנו נמצאים בה עכשיו מההיבט הרוחני.


אתגרים ושיעורים

כל אתגר בחיים מטרתו להיות שיעור עבורנו כדי שנלמד ונצמח ממנו. במצב הנוכחי לכל אחד עולים קשיים, פחדים ואתגרים שונים שהקורונה שמה עליהם זרקור. הם היו שם גם לפני כן, אך כרגע קפצו לקדמת הבמה של התודעה שלנו. בכל אתגר יש הזדמנות מאוד גדולה, רגשות שעולים בנו הם רגשות שאנחנו יכולים לראות, לבחון, לעבד ובסוף גם לשחרר. רגש שעולה הוא משהו בתוכנו שמבקש תשומת לב. וזה הזמן להקשיב. שאלה שאתם יכולים לשאול את עצמכם: "מה למדתי על עצמי בזכות המצב הנוכחי?". שימו לב לתשובות שעולות בכם. זאת תקופה שהלמידה בה מאוד מואצת, לכן סביר מאוד שמידי יום יהיו לכם תשובות חדשות ומגוונות לשאלה זו.


פשוט להיות

בחברה המערבית, בתודעה של תקופתנו, מאוד מקובל לחשוב שלכל דבר צריך להיות פתרון. למשל: אם יש מועקה, לחץ, חרדה, כאב, אז צריכים לעמעם אותם, להפסיק אותם. מקובל גם להיות בעשייה בלתי פוסקת. אנחנו כבר רגילים לזה, אבל זה לא הדבר הכי טוב עבורנו. לכן כדאי לראות במצב הנוכחי גם הזדמנות, להאט קצת את הקצב, ליהנות מדברים פשוטים ולהרחיב את הלב בפעימות של אהבה. ואם אתם מרגישים איזו תחושה של מועקה, תנסו להיות איתה רגע, לאפשר לה מרווח לתנועה, אולי היא תחלוף מעצמה.


נושמים עמוק

אחד האתגרים בתקופה הזו הוא לשמור על מצב רוח חיובי, על שמחת חיים וגם לדאוג לבריאות הפיזית שלנו. חלקנו שכחו לעשות את זה בשגרת החיים שקדמה לשבועות האחרונים, אבל עכשיו אין ברירה. זה הזמן לעשות מדיטציה, לעצור ולנשום באמת. נשימות עמוקות מזרימות חמצן אל כל הגוף, משפרות את התפקוד שלו, מרגיעות ומשרות תחושה טובה פיזית ומנטלית. שימו תזכורת בטלפון, פעם בשעה או שעתיים, תעצרו לכמה רגעים ותיקחו כמה נשימות עמוקות, דמיינו שאתם נושמים אל  הבטן. לאחר מכן בעת הנשיפה, שחררו את כל האוויר החוצה, אפשר גם להשמיע קולות, זה משחרר מאוד ולפעמים גם משעשע. לפעולה הפיזית של הנשימות יש מקבילה רגשית שמתקיימת בו זמנית ומאפשרת לנו לעגן את הרגשות שלנו ולשחרר את מה שמעיק. 


אחדות והיפרדות

אחד הדברים הבולטים כרגע הוא האחדות וההיפרדות.  מצד אחד כולנו על הפלנטה הזאת מאוחדים על ידי חוויה דומה, ומצד שני יש נפרדות פיזית גדולה מאוד בשל ההנחיות, הבידוד והפחד. חיבור ונפרדות הם מושגים שקיימים גם בעולם הרוחני. כשלמדתי על מסעות חלימה שמאנים היה מסע חלימה עצמתי במיוחד בהקשר הזה של חיבור ונפרדות. המסע הוביל אותנו לתחושה של חיבור עם כל ההוויה. במצב רגיל אנחנו בדרך כלל נמצאים בנפרדות, אנחנו חיים בתוך עצמנו את החוויות שלנו והמסע נועד להזכיר לנו את תחושת האחדות, את ההתרוממות, את המיזוג שלנו עם היקום. אני חושבת שהקורונה מזכירה לנו את זה, גם אם באופן קצת שונה וזה תלוי בכל אחד ואחת מאיתנו לתעל את התחושה הזאת למקום שמחזק אותנו.


גם זה יעבור

"גם זה יעבור", משפט המיוחס לשלמה המלך. כדאי לזכור שהכול בחיים הוא בר חלוף. אין דבר שנמשך לנצח. גם האדמה שאנחנו דורכים עליה, השמיים והכוכבים, כולם משתנים תמיד וגם זה יעבור. אז בואו נחייך, נאהב, נצחק ונשמור על גחלת האופטימיות והאור, בואו נעשה זאת עבור עצמנו ולמען אחינו ואחיותנו ברחבי העולם. 

גם זה יעבור ואנו נתאחד שוב בשירה ובצחוק, בבריאות איתנה ואהבה ללא תנאי. וכך הוא. אמן.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.