27 May
27May

לאחרונה שאלו אותי מספר פעמים על "דפי בוקר" וחשבתי שזה יהיה רעיון טוב להעלות את התשובה על הכתב גם כאן בבלוג.

דפי בוקר הם תרגיל כתיבה שמקורו מיוחס לסופרת ג'וליה קמרון. אני משערת שהיא לא הראשונה שהגתה אותו, אבל היא זו שהתפרסמה כמי שביססה מערכת תרגילים סביב הנושא, וגם כתבה ספר בשם "דרך האמן". הספר מתאים לכל האנשים היצירתיים באשר הם ולכל אלו העוסקים באמנות באופן מקצועי או כתחביב.

אני מצאתי שהספר מתאים מאוד גם למי שנמצאים במסע של למידה וגילוי רוחני מכל תחום, כי חלק גדול מהתרגילים נועדו לחבר אותנו לעצמנו, לחבר אותנו לילד הפנימי, למהות שלנו, לתשוקה ולשמחת החיים. כל אלו דברים חשובים למי שמבקש להתחבר אל חכמת היקום.


איך כותבים דפי בוקר?


ההסבר כאן מובא על קצה המזלג. לא סתם הספר של ג'וליה קמרון הפך לרב מכר ונכתבו לצידו ספרים המרחיבים את התרגול. לכן אני מציעה למי שמאוד מתעניין ורוצה לעשות את התרגיל באופן מעמיק - פשוט לקרוא את הספר. 

עד שתקראו את הספר, הנה עיקרי הדברים: קמים מוקדם, אפשר להכין משהו חם לשתות (השתייה לא חובה, אך אם אתם רגילים להתעורר ומיד לשתות קפה או תה, עשו זאת גם בעת התרגול), ואז יושבים לכתוב במשך חצי שעה את כל מה שעולה בראש. בלי לצנזר, בלי לחשוב, בלי לערוך ובלי לתכנן. אפשר לכוון שעון שיצלצל כעבור שלושים דקות, וכשהן עוברות אז מניחים את העט וממשיכים עם היום.

רצוי שלא לחזור ולקרוא את הטקסט מאחר ומטרת התרגיל לשחרר את כל ה"רעשים" שיש לנו בראש כדי שנוכל להגיע לדבר האמתי. המטרה היא לא לכתוב יפה, או להשתפר בכתיבה ובהבעה. המטרה היא לנקות את הבלגן שיש בראש, לנקות את המחשבות והרגשות וזה לוקח זמן. לי זה לקח כמה שבועות עד שמשהו השתחרר והיה לי רגע מדהים שכזה כשהבנתי למה התרגיל כל כך חשוב ומה ההשפעה שלו.


הזמן הכי טוב ביום

אם הסתקרנתם והחלטתם להתחיל לכתוב דפי בוקר, תגלו מהר מאוד שמאחר והכתיבה אורכת כחצי שעה, אז עליכם להתעורר מוקדם יותר כדי שתוכלו לשלב את התרגיל בהצלחה בשגרת הבוקר שלכם. ליקיצה מוקדמת יש יתרונות רבים, ביניהם הבחירה בהקדשת פרק זמן בתחילתו של היום נטו עבור עצמכם. כתבתי על זה בהרחבה בפוסט אחר ואת מוזמנים ללחוץ ולהמשיך לקרוא מדוע כדאי להתעורר בשעה חמש בבוקר.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.