06 Dec
06Dec


זהו המאמר הרביעי בסדרת הטיפים בנושא עבודה עם קלפי מודעות.

בפוסט הקודם דיברנו על הדרך לבחור חבילת קלפים, והיום אני רוצה להתמקד בנושא נוסף שיהפוך את פריסות הקלפים שלכם למדויקות יותר: האופן בו אנחנו שואלים את השאלות.

לפני שנתחיל, אני רוצה להסביר שני מושגים: שאלות פתוחות ושאלות סגורות.

שאלות סגורות הן השאלות שמכוונות לתשובה חד משמעית של כן או לא. למשל: האם כדאי לי עכשיו לעבור דירה? 

שאלות סגורות הן גם כאלו שמבקשות הכרעה ברורה בין שני נושאים, למשל בין שני מקומות עבודה.

שאלות פתוחות הן שאלות שמאפשרות תשובה רחבה יותר. לפעמים קשה יותר לנסח אותן, במיוחד כשרוצים לקבל תשובה ברורה שתעזור לנו לקבל החלטה. אך שאלות פתוחות הן עדיפות, מאחר והן מאפשרות לנו לקבל תשובות מעמיקות ומגוונות.


אז מדוע בעצם עדיף לשאול שאלות פתוחות?

בקבוצת הקלפים שלי, מידי שבוע, אני מזכירה למשתתפות שעדיף לשאול שאלות פתוחות, אבל למה בעצם?

יש לכך שתי סיבות עיקריות, הראשונה מגיעה מה"אני מאמין" שלי בכל הקשור לעבודה עם קלפים ועבודה רוחנית, והסיבה השנייה קשורה לדרך בה הדברים עובדים בעולם הרוח.


סיבה ראשונה - זכות הבחירה

הסיבה הראשונה, שהיא יותר אישית לדעתי, קשורה לזכות הבחירה. אני רואה בקלפים כלי נפלא שיכול לעזור לקבל הכוונה, או להרחיב את נקודת המבט שלנו על נושא או בעיה שמטרידה אותנו ובכך לעזור לנו לקבל החלטה. זה כלי עזר, ולא גורם שהסמכנו לקבל החלטות עבורנו.

אני בהחלט יכולה להבין את הצורך שיש לפעמים פשוט לדעת מה נכון, שמישהו יגיד לנו באופן מפורש מה כדאי לעשות, אבל אני גם חושבת שלתשובות כאלו יש ערך גדול יותר כאשר הן מגיעות מבפנים, מתוכנו, או כחלק מהדרכה והכוונה רחבות ומעמיקות יותר, ולא מהסתמכות על קלף אחד.

אני מאמינה שאת ההחלטות החשובות בחיינו אנחנו צריכים לקבל בעצמנו, מתוך בחירה אישית, מתוך אחריות אישית, ולכן אני מעדיפה שלא לשאול שאלות שהתשובה שלהן יכולה להיות רק כן או לא. בנוסף, החיים הם לא שחור ולבן, וכששואלים שאלה סגורה אז אפשר לפספס בקלות מסר הרבה יותר רחב ומעמיק שיעזור לנו לראות את התמונה הרחבה יותר.


הסיבה השנייה - שיעורי חיים

הגענו לעולם כדי ללמוד ולהתנסות, וחלק מהלמידה הזאת מגיעה מאתגרי החיים, מקשיים דרכם אפשר לצמוח. הלמידה לא חייבת להיות דווקא דרך קושי, אך זה כבר נושא לפוסט אחר. ומה שקורה בפועל, שהלמידה אצל רובנו מתרחשת דרך צמיחה מקונפליקטים ברמה כזו או אחרת.

כשהמשימה שלנו בעולם היא ללמוד, להתנסות ולצמוח, אז צריך לקחת בחשבון, שאם נפנה לקלפים, ולהדרכה שלנו עם שאלה סגורה, ייתכן שיציעו לנו את הדרך שבה דווקא יהיה קונפליקט, כדי שנלמד ממנו.

לכן, אם תשאלו למשל "האם כדאי לי להיכנס לקשר רומנטי עם..." אולי תקבלו תשובה חיובית, פשוט כי באותו אדם יש פוטנציאל גדול לאתגר אתכם ולהערים עליכם קשיים כדי שתצמחו מתוכם, אבל זה לא בהכרח הקשר הרומנטי עליו אתם חולמים.

אם אתם מתקשים לנסח שאלה פתוחה, אז עדיף לבקש מסר על נושא, מבלי לנסח שאלה. אבל לפני שתגדירו נושא, כדאי שתחשבו מה בעצם מטריד אתכם. אם נמשיך עם הדוגמה של הקשר הרומנטי, אז ניתן לשער שאם הכל היה טוב - אז לא הייתם שואלים בכלל על הנושא הזה מלכתחילה. לכן אולי כדאי לברר עם עצמכם קודם מה הדבר שמפריע לכם, שמטריד, שלא מסתדר, ועל זה לבקש את המסר.


ובכל זאת, יש פעמים בחיים שאנחנו מגיעים לצומת דרכים, ועולה בנו צורך להכוונה שכזאת, יותר מדויקת. במקרים כאלו עדיף לעשות פריסה מורכבת של כמה קלפים, וגם אז צריך לדעת אילו שאלות לשאול. אם יש לכם נושא כזה, שתרצו להתייעץ ולקבל הכוונה, אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר. אני עורכת פריסות אישיות, ונעזרת בכלים נוספים כמו תקשור, איזון אנרגטי, עבודה עם קריסטלים וקארמה-תרפיה כדי לאפשר תשובה רחבה ומעמיקה לבעיה או נושא שמעסיקים אתכם. את שיחות הייעוץ אני מקיימת דרך הטלפון, והן אורכות בין חצי שה לשעה.

054-4338924



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.