10 Mar
10Mar

האביב הוא זמן טוב לעשות ניקיון בפנים ובחוץ. מהבחינה האנרגטית האביב, כמו בטבע, מסמל פריחה והתחדשות שמגיעות אחרי תקופת ההתכנסות הארוכה של החורף.  זה זמן לנוע קדימה.

רבים עורכים בתקופה זו "ניקיון אביב", או פשוט מנקים לקראת חג הפסח. הרבה אשים מרגישים בתקופה הזאת דחף לנקות. חלק מזה מגיע מההתניה החברתית וממה שראינו בבית כשגדלנו, שלמדנו שמנקים לקראת הפסח או האביב. חלק מהדחף הזה, שרוב אנשים אינם מודעים לו, מגיע מהרצון לסדר וניקיון פנימי ואנרגטי.

כל דבר שננקה או נסדר במרחב הפיזי שלנו, יעזור לנו לנקות במקביל גם משהו בתוכנו. זה תהליך שיכול לקרות גם מבלי שנשים לב, אך הוא יהיה חזק הרבה יותר אם נעשה זאת מתוך מודעות.

אז איך עושים את זה? 

זה מאוד פשוט. הדבר הראשון שצריך להבין הוא שהבלגן שלנו מספר לנו סיפור על עצמנו. לכן, תוך כדי הסדר והניקיון כדאי להתבונן על מצב הדברים ולבדוק איזה סיפור הם מספרים לנו על עצמנו.

הצעד הראשון יהיה לאבחן את המצב של הדבר אותו אתם מתכוונים לסדר או לנקות. כלומר, לאבחן את מצב הבלגן בארון או במגירה ספציפית ואז לעשות את ההקשר למצב רגשי בחייכם. 


הנה כמה דוגמאות לדרך שבה תוכלו לעשות זאת:

אם למשל תשימו לב שיש לכם הרבה ציוד וחפצים שדחפתם מתחת למיטה, תוכלו לשאול את עצמכם - מה עוד אני מדחיק/ה בחיי? 

דוגמה נוספת, אם תשימו לב שיש לכם הרבה חפצים שימושיים שאחסנתם במדפים גבוהים, כאלו שקשה להגיע אליהם, אז תוכלו לשאול את עצמכם האם יש עוד דברים או אנשים שאני מרחיק/ה מעלי?

עוד דוגמה, אם תגלו שיש לכם הרבה חפצים שאינם בשימוש, אז תוכלו לשאול את עצמכם מה עוד בחיי אני לא משחרר/ת, היכן אני תקוע/ה בעבר, מה יעזור לי להתקדם? ואם החלטתם למסור או לזרוק דבר מה שהיה ברשותכם זמן רב ללא שימוש, נסו לחבר לו רגש, מחשבה או כאב ישן שאתם מרגישים מוכנים לשחרר ביחד אתו.


חשוב לזכור שאף אחד לא מושלם!

חשוב לזכור שאף אחד לא מושלם. תנסו לא להיכנס למלכודת של ביקורת עצמי וכעס על עצמכם. תהיו נדיבים גם אליכם. פרגנו לעצמכם מחמאות היכן שאפשר וקבלו את העובדה שאתם בתהליך של למידה וצמיחה אינסופי, אז גם אם משהו אינו מסתדר כמו שרציתם, אם זה מציף בכם רגשות חזקים, פשוט תזכרו שאתם בתהליך. ואם יש משהו בתהליך הסדר והניקיון שמעלה בכם גל של רגשות, או קושי לגשת אלי, נסו להבין היכן זה עוד פוגש אתכם בחייכם. אל תירתעו מהתבוננות וגילוי אמיתות על עצמכם, יש לכך ערך עצום להתפתחות שלכם.


לא תמיד נמצא תשובות לכל השאלות, וזה בסדר גמור. לפעמים מספיק רק להעלות משהו למודעות כדי להניע תהליך של שינוי או שחרור.

אם תפעלו בדרך הזאת בזמן שתנקו ותסדרו את הבית, אז תגלו שבתהליך הזה גם ניקיתם משהו בתוככם ותזכו לתובנות מעניינות מאוד על עצמכם.


בהצלחה!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.