01 Jul
01Jul

כל כך הרבה נכתב ודובר על דרכים להגשמה, למיקוד, למשיכת שפע ולזימון.

יש כל כך הרבה סדנאות שמלמדות אותנו להתחבר לחזון שלנו.

יש כל כך הרבה ספרים וקורסים שמלמדים אותנו איך לבנות תכנית, איך להתמיד ולהישאר על המסלול להצלחה עד להגשמת המטרה.


יש כל כך הרבה ידע על הדברים שמניעים אותנו לפעול, ועל מה שצריך לעשות כדי להמשיך לנוע קדימה. אבל מעט מאוד מידע על מה קורה לאחר שמגשימים את המטרה. ובאמת, מה עושים אז?


אני זוכרת שכאשר הייתי נערה וקראתי את הספר "להצליח בגדול" (ספר שדומה מאוד ל "סוד" במהות שלו, רק הרבה יותר פרקטי), אז ג'ק קנפילד נגע בנושא הזה ואני לא הצלחתי להבין על מה הוא מדבר. קראתי את הספר כמה וכמה פעמים בתקופה שבין חטיבת הביניים והגיוס לצבא, והחלק הזה נשאר תעלומה בעיניי. ג'ק קנפילד הסביר את החשיבות בהצבתן של מספר מטרות (ולא רק אחת). מאחר ולטענתו, ברגע שמגשימים מטרה יש משהו במתח שמתפוגג, האדרנלין יורד, כוח ההנעה הפנימית יורד והחוויה יכולה להיות של ירידה באנרגיה ובמצב הרוח. רגע אחד אנחנו יכולים לדחוף קדימה בכל הכוח כדי להגשים את המטרה, לאחר מכן מגיע שיכרון החושים הקצר של ההצלחה ואז - ריקנות.


בעיניים של נערה בת ארבע-עשרה, לא הצלחתי להבין את זה. למה שאני אחוש ריקנות? היה חסר לי קצת ניסיון בחיים כדי להבין שזה נכון. אבל לא הבנתי את זה מיד. זכרתי את מה שקראתי בספר, ובכל זאת, בכל פעם שהגשמתי מטרה והרגשתי את המתח שיורד, התחלתי עם הביקורת העצמית הקשה, שקטלה אותי על זה שאני לא מצליחה להיות שמחה באמת משום דבר, ששום דבר לא מספק אותי. או שפתאום החיים היו נראים לי אפורים וחסרי ייחוד.


היום אני יודעת שזה פשוט המתח שיורד. אני גם יודעת שזה לא רק פסיכולוגי, אלא גם אנרגטי. כשאנחנו על המסלול הנכון להגשמה יש הרבה כוחות רוחניים שחוברים יחדיו כדי לעזור לנו, אפשר לקרוא לזה דחיפה של היקום. הכוחות האלו לא נעלמים ברגע שהגענו למטרה, הם עדיין כאן, אבל מחכים לצעד הבא שלנו. לפעמים הם ייתנו לנו הכוונה שתגיע בכל מיני דרכים, כמו חלום או פשוט השראה. ולפעמים הצעד הבא צרך להגיע מתוכנו.


אז מה עושים אחרי שמגשימים מטרה? 

מה כדאי לעשות לפני שקופצים לדבר הבא? הנה כמה רעיונות:


חגיגה

דבר ראשון, צריך לחגוג את ההצלחה. מגיע לכם! מעבר לעובדה שעבדתם קשה, יש בכך מסר לתת המודע שהגשמה של מטרות היא דבר חיובי ומתגמל. כולנו בוודאי כבר יודעים שתת המודע אחראי על חלק גדול מהיכולת שלנו להגשים חלומות ומטרות, וחגיגה של ההצלחה שלכם מחזקת את תת המודע ברצון שלו וביכולת שתהיה לו לתמוך בכם גם בהמשך בהגשמה של מטרות נוספות. אם לא תחגגו בכלל, אתם עשויים לשדר לתת המודע מסר הפוך, שחבל להתאמץ.

אופי החגיגה משתנה מאדם לאדם וממטרה למטרה. אתם יכולים לפתוח בקבוק יין בחברת המשפחה, לצאת לארוחה חגיגית או סתם פשוט לעשות משהו נחמד עבור עצמכם. זה צריך להיות משהו שמשמח אתכם. 


מנוחה

אולי הוצאתם אנרגיה מרובה בתהליך ההגשמה, או שהזנחתם תחומים אחרים בחייכם. עכשיו זה הזמן להתאזן. לשים לב שאתם אוכלים מזון בריא ומזין, ישנים היטב בלילה, מתעמלים, נפגשים עם משפחה וחברים ועושים דברים פשוטים שמסבים לכם הנאה. צאו להליכה בטבע או לאורך הים. סתם הליכה רגועה בלי מטרה להפוך את ההליכה לאימון גופני אינטנסיבי. תפנו את היומן כמה שאפשר ותשאירו הרבה מקום לספונטניות. אל תקבעו הרבה תכניות מראש, אפשרו לעצמכם לזרום עם מה שקורה. במשך הזמן שעבדתם על הגשמת המטרה שלכם הייתם מאוד מכוונים להצלחה, לעשייה, הכל היה מתוכנן מראש ואולי גם הייתם לחוצים. אז עכשיו כדאי להרפות ולאפשר לעצמכם בכל רגע לחשוב מה הדבר שהכי נכון לכם כרגע לעשות, מה הדבר שהכי מתאים לכם.


הערכה

אחרי שחגגתם ונחתם, ורגע לפני שתחושה של חוסר נחת משתלטת עליכם, זה הזמן לעשות הערכה על כל מה שלמדתם והשגתם. ייתכן שכאשר עבדתם לקראת המטרה וכאשר חגגתם אותה, אז המיקוד היה בתוצאה שרציתם להשיג, ובכך שהצלחתם במשימה. אבל לאורך הדרך היו עוד אתגרים ומשימות שעמדתם בהן, היו עוד הצלחות, היו עוד דברים שלמדתם ואולי גם גיליתם דברים חדשים בעצמכם שראויים להערכה. זה חשוב לתת להם מקום בדיוק בתקופה הזאת שהמתח יורד. אם תראו את כל ההצלחות הנוספות שהיו ואת כל מה שלמדתם, זה יהפוך את ההגשמה של המטרה למשהו הרבה יותר עמוק. מנקודה אחת היא תהפוך למארג שלם של קשרים, שיעורים וחוויות.


מפה חדשה

עד עכשיו הייתה לכם ביד המפה להגשמת המטרה שלכם. כעת זה הזמן לצייר מפה חדשה. יש מטרות שברגע שמגשימים אותן, נדמה שהמסע הסתיים. אבל הוא אף פעם לא מסתיים באמת. כי אם משהו היה חשוב לכם מספיק כדי לעבוד קשה ולפעול להשגתו, אז ייתכן שיש שם עוד משהו עבורכם, וכדאי לגלות מהו. אולי מדובר בהעמקה של החוויה או בדבר אחר. יש מטרות שברגע שמגשימים אותן, רק אז מתחיל המסע האמתי, ובמיוחד אז צריך מפה חדשה, עם תחנות חדשות בדרך.


חלומות חדשים

רגע לפני שאתם מתמסרים לעבודה על מטרה חדשה, תקדישו קצת זמן לחלום. חלומות הם מה שהופכים את המטרות לאפשריות, חלומות מחברים אותנו לכוחות היקום, לאמונה שהכול אפשרי, הם אלו שנותנים לנו את ההשראה ואת האומץ לצאת לדרך. זמן חלום מטעין אתכם באבק קסמים, ומי לא רוצה קצת קסם כשהוא יוצא להגשים חלומות? 



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.