26 Jul
26Jul

את הפוסט הזה כתבתי לאור שאלות רבות שנשאלתי בנושא. חשבתי שיהיה הכי נוח לרכז את כל המידע במקום אחד. אענה כאן על שאלות כמו היכן לרכוש קלפים, האם יש ספרון עם הסבר ופירוש לקלפים, מה עושים עם האנגלית ועוד.


תוצרת כחול-לבן, קלפים בעברית

עברית שפה יפה, ומי שזו שפת אם עבורה אולי גם תעדיף אותה על פני אנגלית. בעברית הכל יותר ברור, פשוט ולא צריך להתאמץ ולחפש מילים במילון כל חמש דקות. אין ספק שיש יתרון לקלפים בעברית, יש גם מבחר יפה ומיוחד של קלפים ואלו המקומות והדרכים בהם תוכלו למצוא ולרכוש אותם:

רכישה ישירות מהיוצרת - אם יש לכן אפשרות לעשות זאת, תבורכו. זה ישמח אותה וגם אתכן ויאפשר לה להרוויח את המקסימום מהמכירה בכך שהיא לא צריכה להתחלק ברווחים עם חנות, מפיץ וכדומה. חבילת קלפים זה לא כמו עוד ספר או חפץ שתשתמשו בו פעם אחת בלבד, חבילת קלפים שטופלה והוזנה באהבה יכולה ללוות אתכן לאורך כל החיים. זאת השקעה טובה, אז תשקיעו בעצמכן באהבה ורכשו קלפים שבאמת אהבתן.

רכישה בחנויות פיזיות שמוכרות מוצרים אנרגטיים, קריסטלים וכדומה, בדרך כלל תוכלו למצוא שם חבילות פתוחות לדוגמה ואפשר ממש להתרשם מהקלפים ולראות את התוכן לפני הרכישה. שמחתי מאוד לגלות את "גוד וויטץ" בפרדס חנה, חנות קסומה ומכושפת, יש מבחר נאה של קלפים בעברית ואנגלית ועוד המון פריטים יפים. חנות נוספת שכדאי להכיר, עם מבחר גדול של קלפים: "אירית קריסטלים" ברעננה, יש שם מבחר רחב של קלפים בעברית ואנגלית, ספרים שקשורים לרוחניות, קריסטלים ועוד אוצרות רבים. 

רכישה ברשתות הספרים הגדולות (צומת ספרים וסטימצקי). זאת גם אפשרות, אבל החיסרון הגדול הוא שיש להם היצע מאוד דל של קלפים והמבחר משתנה בין הסניפים. בעיקר אלו קלפים שיצאו תחת המטרייה של הוצאות גדולות. חלק גדול מהקלפים בארץ יוצאים בהדפסה פרטית ולכן הם לפעמים בכלל לא מגיעים לרשתות הגדולות. ברשתות הגדולות אין קלפים לדוגמה ולא ניתן להתרשם מהם לפני הרכישה. 

דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון, שבחנויות הספרים, אם כבר יהיו קלפים, אז המיקוד שלהם הוא לא בהכרח רוחני. לרוב תוכלו למצוא שם קלפי טארוט ללא חוברות הסבר, יש פה ושם גם קלפים רוחניים, אבל בדרך כלל תוכלו למצוא שם קלפים מהעולם הטיפולי, האימוני, NLP וכדומה, אבל לא תמצאו שם קלפי אורקל כמו שאני משתמשת בהם בפריסות בקבוצת הקלפים ועם לקוחות ומטופלות.


קלפים באנגלית

לפני שנעמיק בהסברים והמלצות, אני רוצה לעודד אתכן לא לפחד משפה זרה ואם יש קושי עם אנגלית, אולי זאת הזדמנות לחזק את יכולת הפירוש האינטואיטיבית שלכן ואת ההכרה עם עולם הסמלים האנרגטי. ברגע שתדעו לפרש קלף בצורה אינטואיטיבית, במסר מהאני העליון, בתקשור וסמלים, אז לא תזדקקו בכלל לחוברת הסברים ותוכלו לפרש לבד כל קלף.


קלפים באנגלית – רכישה בחנויות פיזיות

קלפים באנגלית אפשר לרכוש בחנויות שהזכרתי למעלה (אירית קריסטלים ברעננה וגוד וויטץ' בפרדס חנה), אפשר למצוא מבחר יפה של קלפים באנגלית גם בחנות "וויט ווד" ברמת השרון.

יש כמה יתרונות בהגעה לחנויות האלו. היתרון הראשון שזה פשוט כיף, זאת חוויה ולא יכול להיות שתצאו משם בלי לקנות כלום, בכל אלו שהזכרתי יש עוד מוצרים רבים מלבד קלפים וזאת הזדמנות להכיר דברים חדשים ולבקר בחנות שמוקדשת לנושא שמעניין אתכן. יתרון שני שיש בביקור בחנויות האלו הוא כמובן היצע חבילות הקלפים והיכולת להתרשם מהם ולחוש אותם לפני הרכישה.

רכישה בחנויות שאינן חלק מרשת, מהווה תמיכה בעסקים קטנים. יש בזה ערך חברתי, ערך רוחני וחשיבות לכלכלה מקומית בארצנו הקטנה, זה גם קצת יותר אקולוגי וחווית הקנייה היא אחרת.


קלפים באנגלית – רכישה באינטרנט

אפשר לרכוש קלפים של טארוט ואורקל גם דרך האינטרנט מאתרים שונים. החיסרון של רכישה מהאינטרנט הוא שלא ניתן לחוש את החבילה באופו פיזי, אבל אפשר להתגבר על זה בכמה דרכים. בתור התחלה אני ממליצה לקרוא פוסט שכתבתי בנושא: כיצד לבחור חבילת קלפים שתעזור לכם לקבל מסרים מדויקים ומובנים בקלות.

דבר נוסף שאפשר לעשות: עבודת בילוש קטנה באינטרנט, כדאי להתחיל מיוטיוב וזאת לאחר שכבר שמצאתן חבילה מעניינת שתרצו לקנות, פשוט תעתיקו את שם החבילה לשורת החיפוש ביוטיוב ותעברו על התוצאות, סביר להניח שמישהו כבר עשה סקירה מצולמת לחבילה הזאת וכך תוכלו להתרשם ממנה.

טיפ קטן ממני: אני אף פעם לא צופה בסקירות עד הסוף, כי אני אוהבת להשאיר לעצמי אלמנט של הפתעה ולהתרגש כשאני פותחת את החבילה בבית בפעם הראשונה, זה גם חלק מהטקס שאני עושה עם כל חבילה חדשה וזה גם מחזק מאוד את האינטואיציה. אבל, אם את נוטה להרגיש יותר בטחון כשכל הפרטים ידועים לך מראש, פשוט תצפי בכל הקלפים בסרטון, וכנראה שזה הדבר הכי נכון עבורך. גם לנשים דתיות אני ממליצה לצפות בסרטון שמציג את כל הקלפים, כדי לוודא שהן מרגישות בנוח עם כל האיורים ויוכלו לעשות שימוש בחבילה. וכמו שנכתב למעלה, אתן פשוט מחפשות ביוטיוב לפי שם החבילה.


אתר Bookdepository

זה היה האתר המועדף עליי, אך הוא נסגר. לכן ערכתי את הכתוב כאן ומעדכנת גם אתכם/ן. אך יש חלופות סבירות. המשיכו לקרוא.


Blackwell's 

האתר/חנות הזו נמצאת באנגליה. האתר יודע לזהות שאנחנו מישראל ומציג את המחיר כאשר הוא כבר כולל את דמי המשלוח. המחירים סבירים, גם עם עלויות המשלוח. אין מינימום להזמנה, ואפשר להזמין גם פריט אחד. החיסרון הוא שאין להם מבחר גדול.

דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון אם מזמינים קלפי טארוט או אורקל מ Blackwell's. נכון לכתיבת שורות אלו, מרגע שהחבילה עוזבת את אנגליה אין דרך לעקוב אחריה. ולפעמים לא מתקבלת הודעת SMS כאשר החבילה מגיעה לנקודת החלוקה. לכן כדאי להוריד את האפליקציה של דואר ישראל ולעקוב שם. 


Amazon

מי לא מכיר את אמזון? בעבר הם היו האופציה האחרונה שהייתי בוחרת בה. אך מאז שבוקדיפוזיטורי נסגרה, לפעמים זה המקום היחיד שתוכלו למצו בו את קלפי הטארוט או האורקל שחיפשתם. החיסרון הוא שדמי המשלוח יחסית גבוהים.



Etsy

Etsy הוא אתר נוסף שאפשר לרכוש ממנו קלפים של מסרים, אורקל או טארוט. חשוב לדעת שהאתר הזה מאגד בתוכו יוצרים ובעלי חנויות אינטרנטיות. כלומר, הוא משמש עבורם פלטפורמה למכירה והרכישה מתבצעת בפועל מול בעלי החנויות. לכן גם האיכות, המחיר ודמי המשלוח ישתנו מחנות לחנות, וצריך לבדוק כל מוצר בנפרד.

היתרון באטסי, שתוכלו לגלות שם חבילות שלא נמצאות באתרים אחרים, חבילות שנוצרו על ידי אמניות, מתקשרות והילריות, מלווים באיורים ואמנות מאוד מיוחדת. את חלקם אפשר באמת למצוא גם באתרים אחרים, אבל יש לא מעט שהוציאו בהוצאה עצמית ובמהדורה קטנה. זה מתאים למי שאוהבת אמנות מיוחדת, או שכבר יש לה אוסף נאה של קלפים ומחפשת משהו שונה. בדרך כלל הרכישה מתבצעת ישירות מהיוצרת או המאיירת של הקלפים ויש בזה משהו מאוד אישי.

גם כאן תצטרכו לקרוא את כל האותיות הקטנות כדי לדעת אם זה מגיע עם חוברת פירוש לקלפים או לא. לפעמים החוברת נמכרת בנפרד, אז שימו לב. קחו בחשבון שתצטרכו לשלם גם דמי משלוח.

עוד משהו שיכול להיות חסרון, הוא המחיר, שלרוב יהיה יקר יותר, במיוחד לחבילות שיצאו בהוצאה מצומצמת, אבל זה יכול להיות גם יתרון, כי בסופו של דבר יהיה לכן משהו מיוחד, סוג של פריט לאספנים.

טיפ נוסף בעניין Etsy: שווה לבדוק אם החבילה נמכרת גם במקום אחר, לפעמים תגלו שב Bookdepository יש מבצע או הנחה משמעותית, ואז יותר משתלם לרכוש שם.

גילוי נאות: אני עדיין לא רכשתי דרך אטסי, אבל בהחלט מתכננת לעשות את זה בעתיד, בעיקר בשביל החוויה של קלפים עם אמנות יפה ומרגשת, וגם כי יש תדר אנרגטי מיוחד ברכישה ישירות ממי שיצרה את הקלפים.


קלפים שמתאימים לנערות ולנשים דתיות

בקלפים יש לפעמים תמונות ואיורים שפחות מתאימים לקהל הדתי. זה לא נמצא בכל החבילות, אבל יש לא מעט כאלו. בקלפים שמגיעים מחו"ל יש לפעמים אלמנטים מדתות ותרבויות אחרות ואני מודעת לזה שזה לא מתאים לכולן ולכן רואה לנכון לכתוב גם על זה. חשוב ביותר שתרגישו בנוח עם חבילת הקלפים שלכן ויש מבחר כל כך גדול שאין שום סיבה שלא תמצאו את החבילה המתאימה לכן.

אם אתן רוכשות קלפים דרך האינטרנט וכדי להימנע ממה שלא מתאים, תצטרכו לעשות עבודת בילוש אינטרנטית, כפי שהצעתי קודם. אפשרות נוספת תהיה להתמקד בחבילות שהנושא שלהן הוא אלמנטים מהטבע, קריסטלים, פרחים ובעלי חיים.

פתרון נוסף ופשוט יהיה קלפים בעברית, כאלו שאולי יותר מתאימים גם לקהל דתי, כמו : קלפי נריה, קלפי חכמת נשים (בהשראת נשים מהתנ"ך) וקלפי חכמת בנות (שזה כמו חכמת נשים, אבל מותאם לנערות). יש גם קלפים שנקראים "פנימיאלים" ויש בהם רק מסרים ללא איורים. קלפים נוספים לקהל הדתי (ולא רק) הם "עלי דרך" ויש בהם מסרים ומשפטים ממשנתו של רבי נחמן מברסלב, או קלפים לפי שיטת ימימה.


לסיכום

הפוסט הזה נכתב כמענה מרוכז לשאלות שנשאלו בקבוצת הקלפים המיוחדת והאהובה שלי. אם יש שאלות נוספות, אפשר לגלול את העמוד עוד קצת למטה, להשאיר שאלה בתגובות ואני אשמח לענות.

יש עוד הרבה טיפים ומידע על עבודה עם קלפים, על טיהור, פירוש והטענה אנרגטית וכתבתי על כל אלו בהרחבה, כתבתי גם על נושאים נוספים שמשיקים לעבודה רוחנית ולתהליכים שאנחנו עושות עם הקלפים, אז כדאי להתרווח עם כוס תה או קפה ולטייל בבלוג.

אם תרצו לקרוא עוד תוכן בנושא רוחניות וקלפים, מוזמנות להירשם לרשימת הדיוור של האתר, אני שולחת מייל אחת לחודש עם טיפ רוחני מיוחד וקישורים למאמרים החדשים באתר. הרישום לקבלת עדכונים מהאתר- גם הוא נמצא ממש בתחתית עמוד זה.

מזמינה אותך גם לעמוד שלי בפייסבוק, גם לשם אני מעלה מידי שבוע תוכן מעניין וייחודי.


תודה שקראת, מאחלת לך מפגשים מרגשים ונכונים עם הקלפים ועם ההדרכה שלך.





הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.